miercuri, 6 februarie 2013

Şocant! Incredibil! Teribil! Uluitor! Incendiar! Devastator!

Ce-aţi sărit aşa, ca arşi ?!?
N-am nimic deosebit, dar chiar nimic deosebit de spus.
Am vrut doar să vă semnalez ultima extremă la care au ajuns titlurile din presă, în încercarea naivă de a mai păcăli câteva click-uri de rating (sau trafic, după caz).
Numai că cititorul nu este fraier de prea multe ori.
Prima dată pui botul, a doua oară începi să te îndoieşti, dar după un timp te enervezi de-a binelea şi înţelegi că e doar un artificiu de doi lei, menit să te facă a accesa totuşi articolul respectiv, în fapt o banalitate curentă.
Pur şi simplu ne jignesc inteligenţa de cititori normali la cap.
Şi, uite aşa, unul ca mine, care citeşte în diagonală presa on-line, înţelegând în 80% din cazuri direct din titlu despre ce e vorba, ajunge să declare război pe faţă acestui produs de cea mai proastă calitate jurnalistică.
În fapt, este o înşelătorie pe faţă, similară oricărei reclame mincinoase din sfera comercială, atunci când calităţile formidabile se regăsesc doar pe ambalaj ori în reclamă, şi nu în produs.
Războiul meu cu aceste ştiri (Şocante! Incredibile! Teribile! Uluitoare! Incendiare! Devastatoare!) este unul foarte simplu: boicot total, oricât de incitant ar fi titlul respectiv.
Pornesc de la premiza că, dacă este cu adevărat o ştire/informaţie aşa de formidabilă, cu siguranţă o voi găsi la două clickuri distanţă, în orice alt jurnal on-line, dar fără titluri hiperbolizate.
Şi trec mai departe fără să mă ating de articolul respectiv, oricât de (Şocant! Incredibil! Teribil! Uluitor! Incendiar! Devastator!) ar părea acest lucru.
Dacă am pune cu toţii umărul la o astfel de atitudine, în cel mai scurt timp patronii de presă vor observa scăderea numărului de accesări la titlurile extreme şi, poate, vor reveni la sentimente mai normale faţă de inteligenţa noastră.

Un comentariu:

Cristian spunea...

Perfect adevarat. Pe acelas calapod sunt și promoțiile de preturi.
Ma bucur de o memorie buna la preturi; (exemplu: franzela în '80 era 3,20 lei)
Aproape toate promoțiile sunt cu preturi mai mari decât înainte.
Știu ca e un cerc vicios cu audientele, dar de fapt prezentatorii dau subiecte
ce cred ca sunt tari , spectatorii se uita ca tot n-au la ce altceva. Pentru a schimba asta ar trebui sa reeducam din om în om bunul simt și discernământul dintre bine și rău. Ce-ar fi oare , dacă atunci cant apare o persoana des data pe ecrane, dar de proasta calitate și fără credibilitate ar schimba toți canalul? Când pe audiente ar apărea dintele de ferestrău , redactorii ar renunța la subiect. Oare se mai pot schimba mentalitățile?