luni, 2 februarie 2009

Lacrimi de crocodil

Te apuca rasul citind comunicatul domnului Fenechiu, despre Spitalul Regional de Urgente.
Ti-i si poti inchipui pe distinsii liberali, luati la tranta cu propriul partid, pentru binele Iasului.
Care dintre ei o fi iesit cu botul plin de sange din lupta asta, neicusorule?!?
Stim sigur doua lucruri.
Mai intai ca, dupa 4 ani de la lansarea proiectului, de catre Mircea Cinteza, din lupta asta a liberalilor cu ei insisi nu s-a sapat nici macar o pana de harlet la Spitalul Regional.
Dupa trei ani de vis in materia fluxului de fonduri spre Romania (2006 - anul preaderarii si 2007-2008, primii ani de stat membru UE) risipa liberala a lasat trezoreria pustie.
Batjocura risipei a mai lasat in conturi doar vreo 200 de milioane din cele trei miliarde de euro din privatizari, constituite in Fondul de Dezvoltare.
Si nu raman in urma lor nici autostrazi si nici spitale.
Doar praf.
Acum, cand se face bilantul responsabil, este firesc sa existe o anumita crispare, cu trezoreria goala si cu criza in casa, in raport cu intreg pachetul spitalelor regionale de urgente (opt la numar, din care numai Iasul costa 220 milioane euro).
Nimeni nu a spus, insa, oficial, ca acest program se stopeaza.
Dimpotriva.
Acesta va fi continuat, in limitele bugetului, dar cu anumite prioritati.
In al doilea rand, spre deosebire de haiducii liberali, aflati in lupta cu propriul partid pentru proiectele Iasului (sic!) noi vom lucra impreuna cu partidul nostru pentru a le sustine.
Asigur pe iesenii care sunt sincer preocupati de proiectul Spitalului Regional de Urgente de faptul ca Iasul se afla in primele doua prioritati ale Guvernului Boc si ale Ministerului Sanatatii, si ca impreuna, cei responsabili de guvernarea locala de la Iasi, vom apara acest rang de prioritate, astfel incat Spitalul Regional Iasi sa fie in primul lot ce va fi finantat.
Domnul Fenechiu vorbeste des la televizor despre ipocrizie politica.
I-ar prinde bine o batistuta, sa-si mai stearga ceva din lacrimile de crocodil varsate pe Bahlui.

12 comentarii:

garzanti spunea...

Eu cred ca dl Fenechiu are dreptate in ceea ce zice si sincer si eu astept ca reprezentantii PSD, PD-L din partea Iasiului sa se lupte pentru acest spital regional, pentru aeroport, la modul real, nu doar prin asigurari ca ne aflam in topul prioritatilor guvernului Boc.

Dvs sunteti secretar la mediu spre exemplu, asteptam masuri concrete pt judetul Iasi si zona Moldovei in general. Spre exemplu ecologizarea albiei raului Bahlui ar fi un proiect excelent.

Dan Carlan spunea...

Draga garzanti,
da-mi voie sa fiu un pic sarcastic, doar sunt gazda, pe blogul meu.
Tii neaparat sa fim bombastici, ok - atunci hai "sa luptam pentru Spitalul Regional".
Pe fond, la nivel declarativ, simti vreo diferenta semnificativa intre cele doua exprimari?
Eu am ales o exprimare mai soft, dar plina de continut.
"Iasul in topul prioritatilor" inseamna nu numai o perceptie personala, ci si faptul ca am avut o discutie prealabila in acest sens, cu decidentii respectivi, si a rezultat acest lucru.
Daca, "lucrand cu partidele noastre" si "aparand rangul de prioritate al Iasului", acesta "intra in primul lot finantat", atunci cred ca este la fel de bine (dar mai putin spectaculos) ca si cand "am fi luptat eroic" pentru acelasi obiectiv.
Mai pe scurt, intelege te rog, din postarea mea de aseara, o implicare trecuta, prezenta si viitoare in promovarea acestui proiect, indiferent de nuantele metaforice ale exprimarii.
Daca vrei, am utilizat exact acea exprimare care imi permite sa redau fidel stadiul in care ne aflam acum - 90% (si nu 49%) spre rezolvare.

garzanti spunea...

@dan carlan

evident ca puteti fi sarcastic, insa sincer eu nu cred ca am fost bombastic in exprimare

perceptia mea este ca odata cu plecarea liberarilor de la putere, inclusiv o parte din fondurile care au venit in acesti ani spre Iasi se vor duce spre alte judete unde se afla polii de putere ai PSD si PD-L, iar PD-L Iasi imi pare rau sa o spun nu este un pol de putere in interior partidului si acelasi lucru se spoate spune si despre PSD

nu vreau sa ii ridic in slavi pe liberali, fiindca stiu "trecutul glorios" (ca sa fiu si eu sarcastic) al unora dintre ei, insa au facut ceva concret pentru Iasi mult/putin cel mai bun exemplu fiind BCU Iasi, radem cu totii de Adomnitei ca nu stie sa numere stelele, insa a alocat fonduri pentru aceasta cladire simbol

eu personal cred ca raspunsul dvs catre tovarsul utecist Fenechiu ar trebui sa vina peste exact 4 ani si nu acum

GABRIELA spunea...

Tovarasul Fenechiu este un pamblicar.In afara de a expune povesti nemuritoare nu prea stie altceva.Este identic cu colegul lui de partid Baisanu de la Suceava....
P.S.Credeti-ma ca am argumente pentru ceea ce afirm.

garzanti spunea...

@gabriela

dl fost tovaras si utecist o fi pamblicar, insa a bagat ieseni in guvern? si mai mult decat atat a directionat bani spre Iasi? eu cred ca da.

Acum revenind la PD-L in particular si coalitia PSD-PD-L in general, fa o proportie si vezi si vezi cati parlamentari are spre exemplu Partidul Democrat-Liberal si cati oameni din Iasi sunt in guvern in actualul mandat, iar acum te rog sa faci aceasi comparatie pentru alte judete, numarul de parlamentari cu numarul de membri in guvern. Si abia apoi mai discutam despre Relu Fenechiu.

Si inca o chestie draga Gabriela incearca sa vb obiectiv si cu argumente altfel o sa devii un Yes-Man. Se vede ca ai o afinitate pentru Dan Carlan si nu e nici o problema in asta, insa incearca sa fii echidistanta si corecta.

GABRIELA spunea...

Domnule Garzanti....:)))Pentru a va linisti,va asigur ca nu sunt o YES-WOMEN(Gabriela fiind nume propriu gen feminin.:)O.K..acum lasand gluma la o parte,domnul ministru Dan Carlan a ajutat dezinteresat.A pledat pentru proiectul SMURD Iasi,pentru infiintarea unitatii speciale de aviatie Iasi si dezvoltarea ei.Cat de pretioasa este si o secunda pentru viata unui om,dar,din pacate,su prea putini aceia care inteleg.Din aceste considerente eu il respect cu adevarat pe domnul ministru Dan Carlan-acesta fiind dupa cum am mai spus un OM intre oameni.
Nu pot spune aceleasi lucruri frumoase despre acest Fenechiu.Cu toate ca i s-a cerut ajutorul,cel putin in aceasta privinta,acesta nu a facut altceva decat sa plimbe ursul de la o masa la alta.
P.S.Nu ma intereeaza cati ministrii a dat Iasul ci calitatea lor.

garzanti spunea...

@gabriela

Stiu ca e genul feminin, insa eu am vb generic cand am folosit termenul si m-a interesat sensul lui metaforic.

In cea ce priveste tov. Fenechiu, daca aveti argumente sunteti invitata sa le expuneti concret ce si cum si avem ac de cojocul lui.

Legat de proiectul SMURD nu neaga nimeni implicarea lui Dan Carlan si a lui Petrica Movila. Şi ca să continui legat de viaţa unui om degeaba aleargă o salvare SMURD pe stradă şi îi dau prioritate când trece pe lângă mine dacă ajunge apoi într-un spital multipavilion sau fără secţii şi apoi este plimbat de colo colo. Este esenţial pentru Iaşi un spital regional de urgenţă care sa integreze toate secţiile şi clinicile, precum spitalul judeţean din Târgu Mureş, iar aici Dan Cârlan ezită se mai implice pe fondul disciplinei de partid. În timp ce Irinel Popescu continuă proiectul la Craiova la Iaşi va fi stopat, şi personal nu cred ca va avea curaj sa se ia cu greii partidului, pentru ii tremura scaunul.

Legat de numarul de ministri evident că şi calitatea lor este un aspect important, însă punctual PD-L Iaşi nu este un pol de forţă interiorul partidului şi drept dovadă nu a reuşit să impună miniştri la centru, în afară de Dan Cârlan si favoritul sau Costi Neagu.

Aştept cazuri concrete şi documentate cand a fost cerut ajutorul lui Fene şi omul nu s-a implicat.

GABRIELA spunea...

Stiu ca spuneati generic dar am vrut sa fac o gluma,ce-i drept care nu a fost de bun augur....Oboseala isi spune cuvantul...
Acum,daca nu va este cu suparare,in ce calitate aveti ac pentru cojocul acestui Fenechiu?
In fine,cu privire la fondurile atrase catre Iasi,daca doriti cu adevarat sa fiti corect si echidistant nu-l mai bagati pe Fenechiu in ecuatie.Cat priveste neimplicarea lui Fenechiu,pot sa va spun ca nu era un interes personal....nu pentru un om trebuia sa se implice si sa ajute ci pentru buna desfasurare a unei activitati.
Ce pot sa va mai spun este faptul ca sunt si eu membru PD-L si am o mare dezamagire vis-a-vis de anumiti lideri,dar asta-i viata....trebuie sa luam ce-i bun din ea(daca reusim,desigur).
Oricum domnul ministru Dan Carlan este un om de onoare,care-va repet-ajuta dezinteresat.Asa ca,eu sunt convinsa ca va ajuta si in continuare si verticalitatea si-o va pastra indiferent de ce functii va mai detine....
Sper ca tot ceea ce se va intreprinde in viitor sa fie in folosul oamenilor,societatii...

garzanti spunea...

@gabriela

în calitate de simplu votant şi vector de opinie în comunitatea mea

vorbeşti generic de Fene, vorbeşte concret şi la obiect, eu tot timpul am încercat sa vorbesc punctual

GABRIELA spunea...

Sunt lucruri care pot fi spuse si lucruri care nu pot fi puse pe tapet.Nu are sens sa continuam deoarece nu va avea finalitate discutia.Oricum sper ca acest Fenechiu sa intre pe blogul domnului ministru si sa citeasca aceste comentarii si daca mai are putina constiinta isi va aduce aminte despre ce este vorba.
Oricum,in aceasta viata,imi doresc sa intalnesc persoane care e implica pentru binele comunitatii,care au talerul mai greu in partea binelui....

garzanti spunea...

@gabriela

mereu orice lucru care nu e ok trebuie spus, dacă sunt lucruri incorecte şi nu le spui practic îl ajuţi şi devii complice cu el

Sincer personal cred ca nu ai nimic concret la adresa lui despre unitatea SMURD şi spitalul de urgenţe şi a fost doar o frază aruncată pt că asta e spiritul indus acum în PD-L, sunt sigur că dacă peste 2 luni se sparge alianţa cu PSD, iar PD se cuplează cu PNL, Fene va şi pentru tine un tip extraordinar. Aici vine difernţa între noi doi mie peste doua luni îmi vor fi absolut identici cei doi, pentru că încerc să fiu obiectiv.

Discuţia asta are finalitate pentru ca e pe blogul unui om politic şi îl ajută măcar să ia aminte.

GABRIELA spunea...

O.K.Mi-am dat numele si prenumele.Nu ma ascund in spatele unui calculator.Ce pot sa va spun este faptul ca imi plac barbatii adevarati,nu cei care mimeaza barbatia.Ca sa nu fiu inteleasa gresit,va spun ca sotul meu este pilot.Pilotii ca si medicii chirurgi tind spre perfectiune(daca fac o greseala cat de mica risca sa-si piarda viata lor sau a pacientilor-in cazul chirurgilor)....
Sunt satula domnule de mascarici care mimeaza ca fac ceva si...de fapt doar logoreea este de ei,sunt satula de mincinosi si lasi....Asa il percep eu pe Fenechiu---stie el la ce ma refer....
Cat de bine ar fi daca am incerca ,cat mai multi dintre noi,sa facem lucrurile din ce in ce mai bine si sa lasam vorba lunga-saracia omului...