vineri, 7 noiembrie 2008

O precizare necesara

Am fost in seara asta la o emisiune, la TeleM, cu Cristina Dobre, de la PNL.
O emisiune agreabila si un partener agreabil.
In ultimul minut de joc, am savarsit o inexactitate, care poate fi interpretata incorect.
La cererea de a o caracteriza pe doamna doctor, am dat urmatorul raspuns:

Ca sa nu fie loc de nici un dubiu, traduc exact ceea ce nu am apucat sa spun extrem de limpede in cele 30 de secunde care mi-au revenit:

Clica Fenechiu (n-am inventat eu sintagma) a atins in municipiul Iasi o cota electorala minuscula, demonstrata si de alegerile locale din iunie.

Rejectati de electoratul informat, din Iasi, liderii liberali (insasi clica) au ales calea refugiului politic, in tufele din fundul judetului, la adapost de judecata pe fond, pregatiti de campania UZO (ulei, zahar si orez - nici asta n-am inventat-o eu!). Pentru asta, si-au confectionat celebrele "colegii electorale salamandra", prin care sa adjudece preferential mandatele muncite de toti candidatii liberali din judet.

Pentru ca cineva trebuia sa scoata castanele din focul municipiului, au ales sa trimita aici un pachet de candidati la sacrificiu (as spune "iepurasi", dar nu vreau sa-i jignesc pe nedrept), fara sanse, dar in general ok. Nu toti, dar o buna parte din candidatii PNL din municipiu sunt in acest pachet.

Marele lor pacat este acela ca sunt pusi doar de fatada, deoarece prin redistribuirea votului uninominal (marea pacaleala a legii PNL-PSD) putinele voturi luate de ei dau putere liderilor clicii Fenechiu, intr-un joc de tip "prin afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardul".

Evident, atunci cand am definit "pachetul", nu am avut nici o clipa intentia sa-i fac egali pe cei din pachet cu cei din clica.

Prin urmare, clica (in cea mai mare parte) joaca ascunsa in tufe, iar pachetul candidatilor din municipiu nu are nici o vina, in afara de aceea ca gireaza cu persoana lor (altminteri ok) puterea primilor.

Asadar, in esenta, daca nu s-a inteles din prima, nu semnul de egalitate era intre Cristina si clica, ci, mai curand, cel al unitatii in diversitate.

2 comentarii:

DANGA Marius spunea...

Oricat v-ati scuza, domnule senator, tot ati comis-o. Doamna a fost eleganta si dvs., manat de ura viscerala, ati dat-o cu Fenechiu in sus si in jos. Era de asteptat ... ati avut o ocazia sa fiti elegant si ati ratat-o.

In alta ordine de idei motanul e fain.

Marius Danga

Ieseanul suparat spunea...

Domnule Danga ati avut ocazia sa taceti si ati ratat-o.