miercuri, 21 aprilie 2010

Carlan versus Romania

Asadar mai stim si sa castigam.
Victima? Ditamai statul roman, al carui cetatean sunt.
Pe 20 aprilie Curtea Europeana a Drepturilor Omului de la Strasbourg a pronuntat sentinta finala in procesul Carlan versus Romania.
In 2002, dupa ce am parcurs toate etapele justitiei romanesti, am fost condamnat pentru calomnie, intr-un proces cu domnul Simirad, la o amenda penala de 10 milioane lei plus daune morale de 60 milioane.
Condamnarea a fost inscrisa in cazierul personal.
Am deschis atunci lungul drum al confruntarii cu statul roman, apreciind ca mi-au fost incalcate drepturile fundamentale, garantate prin Conventia drepturilor omului si libertatilor fundamentale.
Am reclamat faptul ca instanta romana nu mi-a acceptat sa prezint probe in proces, in sprijinul declaratiilor considerate calomniatoare si nici nu mi s-a acceptat prezumtia libertatii de exprimare ca libertate fundamentala.
Nu am cerut despagubiri.
Dupa 8 ani, CEDO mi-a dat castig de cauza, condamnand Romania pentru incalcarea drepturilor fundamentale garantate de Conventie.
Aceasta sentinta obliga statul roman sa-mi repare prejudiciul (nu numai) moral si sa stearga din cazierul meu condamnarea cu amenda penala.
Asadar, la Strasbourg nu m-am judecat cu domnul Simirad, ci cu statul roman.
Sentinta CEDO nu ne spune cine a avut dreptate acum 8 ani (Simirad sau Carlan) si nici nu ne spune daca probele pe care instanta nu mi le-a acceptat atunci ar fi fost bune sau rele.
Intre noi doi, Carlan si Simirad, lucrurile raman ca si pana acum.
Sentinta CEDO spune, in schimb, un alt lucru absolut clar: Romania a incalcat drepturile fundamentale ale cetateanului sau, Dan Carlan, prin modul defectuos in care a fost acesta judecat.
Prin urmare, chiar daca au trecut 8 ani, intre noi doi, Carlan si Romania, lucrurile nu vor mai fi niciodata ca si pana acum!

3 comentarii:

Loredana Popovici - ANTON spunea...

de ce dreptatea trebuie sa se faca in afara granitelor ? Va veni ziua cand o vom gasi la noi ? Salutari din Cirpu , tara unde am plecat o perioada tocmai din cauza ca la noi nu se pot realiza lucruri marunte

Bibliotecaru spunea...

Nimic nou de atâta timp...

Personale spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.